Sıkça Sorulan Sorular

Elektronik imzanın hukuki sonuçları nedir?

Elektronik imza almak istiyorum, ne yapmalıyım?

Başvuru formu için e-postama başvuru erişim parolası gelmedi?

Güvenlik Sözcüğü nedir? Unuttum ne yapmalıyım?

Başvuru formunu nasıl doldurabilirim?

İmzalama yönteminin seçilmesi

E-imza kurulum için ne yapmalı?

Pin/Puk bilgisini kaybettim

E-imzamı kaybettim, ne yapmalıyım?

E-imza token'ımın arızalı olduğunu düşünüyorum?

E-imzamı nasıl yenilerim?

Değişen kimlik bilgilerimi nasıl güncellerim?

Nasıl yardım alabilirim?

SSS 1 : Elektronik imzanın hukuki sonuçları nedir?
Elektronik İmza Kanunu’nda; güvenli elektronik imza, elle atılan imzaya eşdeğer kabul edilmiş ve elektronik imza ile oluşturulmuş verilerin senet hükmünde olacağı belirtilmiştir. Ancak kanunların resmi şekle veya özel bir merasime tabi tuttuğu hukuki işlemler ile teminat sözleşmelerinin güvenli elektronik imza ile gerçekleştirilemeyeceği hükme bağlanmıştır. Diğer bir deyişle, kanunların merasimi ya da üçüncü tarafların şahitliğini gerek gördüğü emlak alım satımı, veraset ve intikal, evlenme gibi işlemler elektronik imza ile gerçekleştirilememektedir.

SSS 2 : Elektronik imza almak istiyorum, ne yapmalıyım?
Üniversitemiz, "Elektronik Belge Yönetim Sistemleri - EBYS" kullanarak kurum içi ve kurum dışı yazışmalarda evrak üzerine ıslak imza atmaya yetkili personele (EBYS de tanımlı idari görevi bulunan) elektronik imza temini yapacaktır. Paraf atanlara e-imza alınmayacaktır.
Yönetsel görevi olan personel için e-imza talepleri (Fakülte/Enstitü/MYO/YO/Konservatuvar/Daire Başkanlığı) idare amirlikleri tarafından Bilgi İşlem Daire Başkanlığı'na yapılacaktır.

TÜBİTAK projeleri devam eden veya yeni proje başvurusunda bulunacak akademisyenlerimiz e-imza kullanma ihtiyaçlarını, TC no, kurum eposta, proje numarası ve proje adı bilgilerininde bulunduğu bir dilekçe ile Dekanlık/Enstitü Müdürlüklerine iletebilirler.

SSS 3 : Başvuru formu için erişim parolası gelmemiş ise ne yapmalıyım?
Nadir olarak TÜBİTAK KAMUSM’den gönderilen e-posta teknik aksaklıklar nedeniyle ulaşmayabilir. Bu durumda https://basvuru.kamusm.gov.tr/bs/sifreunutma.go linkininden yeniden eposta gönderilmesini sağlayabilirsiniz. Eğer bilgilerinizde bir hata yoksa e-posta adresinize tekrar parola gönderilecektir.
Bilgilerinizde bir hata varsa eimza@hacettepe.edu.tr adresine eposta gönderebilirsiniz.

SSS 4 : Güvenlik Sözcüğü nedir? Unuttum ne yapmalıyım?
E-imza Kullanma Rehberi web sayfamızın Sertifika İşlemleri > Güvenlik Sözcüğü Yenileme sekmesinden ayrıntılı bilgi alabilirsiniz.

SSS 5 : Başvuru formunu nasıl doldurabilirim?
İlgili web sayfasından ayrıntılı bilgi alabilirsiniz.

SSS 6 : İmzalama yönteminin seçilmesi
Başvuru formu doldururken bu kısımda geçerli bir Nitelikli Elektronik Sertifikası olan kullanıcılar yenileme ve güncelleme işlemleri için Elektronik İmzalı Başvuru Arayüzü’nü, ilk defa sertifika alacak olanlar Islak İmzalı Başvuru Arayüzü'nü kullanarak imzalama yapar.

SSS 7 : E-imza kurulum için ne yapmalıyım?
- KamuSM Çağrı Merkezi 444 5 576 'yı arayabilir
- Elektronik İmza Kullanım Rehberi web sayfasından yardımcı dokümanları takip edebilir
- Bilgi İşlem Daire Başkanlığı Sorun Bildirim Destek web sayfasından form doldurabilirsiniz.

SSS 8 : PIN/PUK bilgisini kaybettim
E-imza Kullanma Rehberi web sayfamızın Şifre İşlemleri sekmesinden ayrıntılı bilgi alabilirsiniz.

SSS 9: E-imzamı kaybettim, ne yapmalıyım?
E-imzanızı kaybetmeniz durumunda güvenlik nedeniyle iptali için vakit geçirmeden TÜBİTAK KAMUSM Çağrı Merkezini arayarak iptal ettirmeli ardından sertifikanızın yeniden üretilmesi için Kurum Yetkiliniz ile (eimza@hacettepe.edu.tr) iletişime geçmelisiniz. Kayıp durumlarında üretim bedeli bireysel karşılanır.

SSS 10: E-imza token'ımın arızalı olduğunu düşünüyorum?
Çapraz kontrol sonucu (başka bir bilgisayarda kullanım ve başka bir sertifika ile kullanım) çalışmıyorsa TÜBİTAK KAMUSM Çağrı Merkezini (444 5 576) arayarak destek alabilirsiniz. TÜBİTAK garanti kapsamındaki arızalarda tokenı değiştirir, kullanıcı kaynaklı arızalarda ise token bedeli sertifika sahibi tarafından bireysel karşılanır.

SSS 11 : E-imzamı nasıl yenilerim?
Geçerlilik süresi 1-3 ay içinde dolacak olan sertifikaların yenileme işlemleri idari görevi devam eden sertifika sahipleri için yapılır.

SSS 12 : Değişen kimlik bilgilerimi nasıl güncellerim?
Değişen kimlik bilgileriniz (ad. soyad) için sertifikanın güncellenmesi, yani yeniden üretilmesi gereklidir. Değişen kimlik bilgilerinizi ve TC numaranızı eimza@hacettepe.edu.tr adresine mail atarak sertifikanızın bireysel ödemeli olarak yeniden üretilmesini talep edebilirsiniz.

SSS 13 : Nasıl yardım alabilirim?
KAMUSM Çağrı Merkezinden (444 5 576)
KAMUSM web sayfasından
E-imza Kullanma Rehberi web sayfasından
Sorun Bildirim Destek web sayfasından form doldurarak
yardım alabilirsiniz.